Consiliere vocaţională

Standard

 

Într-o zi însorită de concediu, David ne-a anunţat în consiliul familial: „Eu şi Riana ne vom face poliţişti când vom fi mari!” Iar Riana încuviinţă hotărâtă. Să nu întrebaţi de ce poliţişti? Copiii au argumentele lor, greu de înţeles de către cei mari, pentru a se face doctori, şoferi, mirese, musafiri, bone şi ce mai vreţi.

Săptămâna trecută, un eveniment reperat de Ciprian s-a înscris perfect în programul nostru de lărgire a perspectivei vocaţionale: ziua pompierilor. Cum comunicatele de presă ale Ministerulu Administraţiei şi Internelor proclamau ziua porţilor deschise în toate unităţile de pompieri, ne-am ales-o şi noi pe cea mai la îndemână. Deşi am ajuns acolo după miezul zilei, domnul de la poarta s-a uitat luung la noi când i-am spus că vrem să vizităm unitatea. În fine, după nişte telefoane date, a venit un domn binevoitor care ne-a invitat în curte şi apoi ne-a condus în turul instiuţiei. Pe David l-a impresionat cel mai tare maşina cea nouă parcată în faţa garajului. Împreună cu Riana a urcat la volan, au udat florile cu furtunul de pompieri, au probat căştile şi măştile de oxigen, am văzut cizmele şi pantalonii aliniaţi pentru a fi îmbrăcaţi în cea mai mare grabă.

În drum spre casă David mi-a spus că s-a răzgândit: vrea să se facă pompier. Mă gândeam şi eu că e mai tentant să stai la volanul unei maşini dotată cu cele mai interesante lucruri din lume: sirenă, furtune cu apă, târnăcop, scară, zeci de butoane şi manete şi să treci ţanţoş la culoarea roşie a semaforului iar toate maşinile să se dea în lături ca să-ţi facă loc.

Un răspuns »

Lasă un răspuns

