In bucătărie cu…David şi Riana

Standard

S-a petrcut în seara aceasta şi se întâmplă de fiecare dată când zăbovesc în bucătărie, cu mici variaţiuni.

Aşadar, m-am hotărât să gătesc ceva şi am intrat în bucătărie. Imediat s-au ivit şi „umbrele” mele – David şi Riana. Mi-am adunat ingredientele necesare de prin frigider, urmată cu loialitate de Riana. În acest timp, David, ca un bun strateg şi-a instalat scaunul drept în mijlocul blatului de lucru, aşa că să aibă loc toată lumea. Cine ştie imensitatea bucătăriei noastre şi mai ales generozitatea spaţiului de lucru, îşi dă seama exact despre ce vorbesc. Mi-am înşirat ingredientele pe dulăpioarele de pe parte opusă nouă şi am început să lucrez în chiuvetă – singurul spaţiu rămas disponibil. În acest timp, Riana, rămasă la nivelul podelei, încearcă să-i facă vânt lui David, la propriu, ca să-i ia locul. Mă văd nevoită să-i aduc şi ei un scăunel, ca să-mi pot continua treaba. Copiii profită din plin de faptul că sunt ocupată şi mai urcă o treaptă, drept pe blat. Nu de alta, dar de aici au acces la rafturi. Îi iau pe rând şi-i dau jos, dar unul din ei reuşeşte să înşface o pungă cu stafide din care se înfruptă bucuroşi în timp ce eu încerc să-mi continui treaba. Numai că Rianei îi scapă mânuţa în pungă şi tot ce reuşeşte să scoată, împrăştie pe jos. Iau stafidele şi le pun într-un loc inaccesibil lor. În lipsă de ocupaţie, ei ochesc o punga de pufarine desfăcută. Şi se repetă cu precizie scenariul descris în cazul stafidelor. Exasperată, îi îndemn să-şi facă de lucru în altă parte. David pleacă, dar Riana îmi este devotată precum Rut. Începe să scoată cuţitele din suport, deci trebuie să mut obiectele tăioase în altă parte. În timp ce eu le caut un alt loc, ea se gândeşte să guste din ce pregătesc eu şi scoate lingura din vasul cu conţinut cremos, lăsând să se scurgă pe covor câteva dâre maronii. Mă decid să renunţ la ajutorul ei şi, dând-o jos, duc scăunelul în baie. Mă bucur de câteva minute de lucru în tihnă, când, se deschide uşa – Riana se întoarce cu scăunelul în braţe. Perseverenţa ei mă înduplecă, şi-i permit să se instaleze lângă chiuvetă. Apucă un pahar pe care îl umple rapid cu apă şi doreşte să-l golească pe lângă chiuvetă. Apuc să salvez paharul, dar nemulţumită de intervenţia mea, ea face vânt vaselor de pe scurgător, drept în chiuvetă. Îmi dau seama că am fost prea sentimentală când i-am permis din nou accesul în bucătărie, şi decid să o evacuez din nou. În timp ce o iau în braţe, ea doreşte să-şi ia la revedere de la jucăriile preferate şi înşfacă un bol, pe care, îl scapă din greşeală chiar în hol, aşa că cioburile se împrăştie în toate cele trei încăperi limitrofe: baie, bucătărie şi sufragerie. O pun în pat şi mă întorc să adun cioburile. Dar ea doreşte să se întoarcă la locul faptei, în ciuda protestelor mele. O îndepărtez din nou şi mătur cât pot de repede cioburile. În acest timp David o îndeamnă să vină să-l ajute la curăţenie. Reuşeşte să o antreneze şi pe ea aşa că mă întorc liniştită la bucătărie. Când îmi termin treaba, în sufragerie mă aşteaptă o altă supriză: grătarul de uscat rufe răsturnat în mijlocul încăperii şi hainele proaspăt spălate împrăştiate pe jos…

Credeaţi că e plictisitor să stai cu copiii acasă?

Lasă un răspuns

