Tabieturi de culcare

Standard

 

 

Tocmai am culcat-o pe Riana şi mi-am amintit de ritualurile ei de culcare de când era ceva mai micuţă. Când nu aveam copii, nici nu mă gândeam că o să fie nevoie vreodată să stau zi de zi şi seară de seară, cel putin 15 minute lângă copiii mei să îi păzesc ca să adoarmă. Apoi, când s-a născut David şi mi-am dat seama că bebeluşul nostru nu adorme decât dacă stau lângă el degeaba sau îl legăn în coşul auto, mi-am spus că o să se facă puţin mai măricel şi o să se culce şi singur. Şi dacă ar fi fost numai asta problema…dar nu doar că trebuia să-l asist la culcare, ci el se mai trezea şi peste noapte de câteva ori şi până nu aflau toată casa şi vecinii că el e treaz, nu se culca din nou.  Ne-am spus că va trece şi asta după ce se va mai fi mărit puţin copilul nostru, dar ne-am înşelat. Până pe la doi ani el s-a trezit cu consecvenţă noapte de noapte. Abia când a apărut Riana care să îi ia locul în această slujbă a rărit trezirile din toiul nopţii. Riana a fost mai puţin agitată noaptea, dar nici ea nu se culcă singură decât dacă adoarme din greşeală în timpul jocului, lucru are se întâmplă foarte rar. A avut o perioadă când era prietenă cu suzeta şi ea îi ţinea loc de aproape orice, aşa că o aşezam în pătuţ şi plecam liniştită din cameră. Dar şi ocaziile astea au fost…cât degete de la două maini. Pe la vreo zece luni nu mai dormea fata noastră decât ţinându-ne de gât. I-a trecut şi asta şi a venit rândul dormitului pe mama. Nici asta n-a durat o veşnicie că a descoperit plăcerea mângâiatului pe spate. Aşa se face că în multe seri, la culcare, cu o mână îl mângâiam pe David şi cu cealaltă pe Riana. Acum preferă să adoarmă fâţâindu-se lângă noi în pat. Desigur, că se repetă scenariul pe care îl ştim de la David: ne aşezăm cu chiu, cu vai în pat, stingem lumina şi nu trec cinci minute că se aude glasul Rianei: „Papa, papa!” (asta înseamnă apa) La David, nu ştiu cum se făcea că niciodată nu aveam apa pe-aproape, cu toate că se întâmpla seară de seară, fără excepţie…timp de vreo doi ani. Acum ne-am mai învăţat minte şi ţinem o sticlă cu apă prin apropiere. În timp ce eu mă chinui să o liniştesc pe Riana, David încearcă să îndulcească aşteptarea lui moş Ene: „Naomi, vreau să-ţi spun ceva!” îi spun să îmi spună repede că o deranjăm pe Riana care nu adoarme dacă ne aude vorbind. Şi începe să-mi povestească din gândurile lui, imi închipui că şi din ceea ce visează noaptea, pentru că unele relatări sunt destul de rupte de realitate. Îi răspund cât pot de scurt şi apoi îi propun să ne culcam. Mai trec cinci minute şi îl aud din nou: „Spune-mi o poveste!” Îi reamintesc faptul că Riana nu se culcă dacă noi vorbim şi-i promit că îi spun după ce adoarme ea. Se face, în sfârşit, linişte şi adormim toţi trei cam în acelaşi timp, rămânând pentru a doua zi de dimineaţă povestea promisă.

Când vine vorba de trezire, lucrurile stau cam aşa: Riana întâi se ridică în şezut, şi abia apoi deschide ochii. David când era mai mic, deschidea întâi gura…şi plângea de parca îi părea rău că l-am păcălit şi l-am adormit. Acum nu mai e aşa. Îi place din când în când să mai întârzie în pat, chiar dacă este treaz. Până acum am încercat şi varianta culcării la o oră mai târzie, şi mai devreme. Evident, culcarea mai devreme are mult mai multe avantaje. Când spun devreme mă refer la intervalul 8-9. Ei bine când ne culcăm la această oră, trezirea ne-o dă Riana la ora 6,30. Este ca un ceas deşteptator, şi în consecvenţă, şi în precizie.

Ştiu, sunt frumoşi copiii când dorm, dar aparenţele înşeală. Cine spune că somnul profund este ca somnul unui copil, sigur nu are copii.

Lasă un răspuns

