David şi filistenii

Standard

Ca orice frate mai mare, lui David nu îi place mereu să se joace cu Riana. Şi aproape întotdeauna are dreptate. Ea nu prea ştie să respecte regulile şi nici nu înţelege multe dintre lucrurile care lui îi fac mare plăcere. De exemplu, când David îşi construieşte calea ferată, ea are o satisfacţie deosebită să îi dărâme podurile şi să scoată bucăţi de şină din circuit. Ce să mai spun de jocurile cu multe piese! Nu poţi să faci un puzzle cu Riana pe-aproape: ia piesele şi le împrăştie prin toată casa, le mai şi ronţăie. Dar eu de fiecare dată mă simt datoare să intervin. Când consider că totuşi David ar putea face un efort să o integreze şi pe Riana în jocul lui, îi spun să o înveţe si pe ea să se joace, iar dacă situaţia mi se pare fără speranţă, încerc să îi dau Rianei ceva de lucru, ca să îl lase pe David în pace. Nu de puţine ori, însă, el îsi lasă activitatea pentru că joaca Rianei i se pare mai interesantă.

Orice ar face, însă, dacă eu sunt în bucătărie şi mai folosesc şi apa, joaca mea este cea mai interesantă şi va trebui să ne înghesuim toţi trei în preajma chiuvetei. Apoi Riana începe să scoată tot ce găseşte prin dulapuri şi în trei minute bucătăria va arăta ca Hiroshima după bomba americană.

Zilele trecute am reuşit să-l conving pe David să mă lase să mă joc singură în bucătărie. Au plecat amândoi, dar cum el nu dorea să se joace cu Riana, ea s-a întors la dulapurile ei preferate. Aveam atâta treabă de făcut, că nu puteam să o las să continue cu debandada. Am apelat la David:

EU: David, te rog să te joci şi cu Riana.

DAVID: Nu pot să mă joc cu ea pentru că este filistean!

…şi aşa a ţinut-o toată seara…

 

Lasă un răspuns

